O škole

Charakteristika školy

Hlavní činnost  školy je vymezena zákonem  č. 561/2004 Sb. o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon) a dalšími prováděcími předpisy v pozdějších zněních. Činnost školy řídí ředitelka, kterou jmenuje a odvolává Rada Středočeského kraje.

Škola poskytuje  vzdělání pro děti a žáky se zdravotním postižením, poskytuje mravní, estetickou, pracovní,  zdravotní, tělesnou a ekologickou  výchovu, umožňuje náboženskou výchovu dětem, žákům kteří se nemohou vzdělávat na běžné základní škole, dětem zdravotně oslabeným, poskytuje přípravu na školu dětem ze sociokulturně znevýhodněného prostředí, dále škola poskytuje střední vzdělání v praktické škole dvouleté studentům se zdravotním  postižením.
Součástí školy  je základní škola (základní škola a základní škola praktická), pomocná škola (základní škola speciální) a střední škola (praktická škola dvouletá). Ve škole je pro děti a žáky školní družina, ve které je zabezpečována výchova mimo vyučování. Škola má přípravnou třídu ZŠ pro děti ze sociokulturně znevýhodněného prostředí a přípravný stupeň při ZŠ speciální.

Škola zajišťuje úkoly výchovného poradenství výchovným poradcem podle vyhlášky č. 72/2005 Sb. o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních. Výchovná poradkyně vystudovala výchovné poradenství na Pedagogické fakultě v Praze a školní metodik prevence SPJ splňuje požadavky §133 ZP 262/2006 Sb. a zákona č. 563/2004 Sb.

Součásti školy

Základní škola
ZŠ praktická- IZO
102 238 031
ZŠ speciální- IZO
150 067 402
Praktická škola- IZO
150 067 364
Školní družina- IZO 110 001 222

Odloučená pracoviště školy
ZŠ speciální-
Masarykova 453, Kutná Hora

kladní cíle výchovně vzdělávacího procesu:

  • Poskytnout výchovu a vzdělání dětem, žákům a studentům se zdravotním postižením, kteří se nemohou s úspěchem vzdělávat na základní škole a střední  škole, pomocí zvláštních výchovných a vyučovacích metod, prostředků a forem.
  • Žákům ze sociálně znevýhodněného prostředí umožnit kvalitní přípravu na budoucí zapojení do společnosti s důrazem na rozvoj pracovních dovedností a zkvalitnění vzájemné mezilidské  komunikace v multikulturní společnosti.
  • Žákům mentálně nebo tělesně postiženým, žákům s vadami řeči, žákům s více vadami, žákům obtížně vychovatelným a žákům nemocným a oslabeným, umístěným ve zdravotnických zařízeních vytvořit podmínky pro další vzdělávání, komunikaci mezi lidmi a uplatnění v životě.
  • Cílem školy je vzdělávat a vychovávat žáky se zdravotním postižením v podnětném a sociálně bezpečném prostředí podle jejich individuálních potřeb.
  • Rozvíjet osobnost každého žáka, aby byl schopen samostatně myslet, svobodně se rozhodovat a projevovat se jako demokratický občan, to vše v souladu s obecně uznávanými životními a mravními hodnotami.
  • Vytvořit dobře fungující celek, projevující se dobrými výsledky školy a atmosférou, ve které se dobře pracuje žákům, učitelům i ostatním zaměstnancům.
  • Prohlubovat individuální přístup k jednotlivým žákům.
  • Řídit se příslušnými platnými právními předpisy a směrnicemi KÚSK.

Napsat komentář